



KWH Kwaliteitslabel
KWH-metingen 2024/2025
Met trots kunnen we zeggen dat we begin 2025 opnieuw het keurmerk KWH-Huurlabel behaalden met een 7,9 als gemiddelde. Ons KWH-Huurlabel is verlengd tot maart 2026.
Goede dienstverlening
Het is voor ons belangrijk dat u tevreden bent over onze dienstverlening. We willen graag weten wat we goed doen, maar vooral ook wat volgens u beter kan. Met het KWH-Huurlabel onderzoeken we dit. KWH, het kwaliteitscentrum voor woningcorporaties, voert dit onderzoek uit. Vinden veel huurders dat wij het goed doen, dan krijgen wij het keurmerk KWH-Huurlabel. KWH ziet kwaliteit als een continu verbeterproces waarin dienstverlening aan de klant centraal staat. Het unieke van dit label is dat het KWH de kwaliteit van dienstverlening door de ogen van de huurders bekijkt. We scoorden ruim voldoende om het KWH-Huurlabel te behouden. Woongoed Zeeuws-Vlaanderen mag zich blijven presenteren als een gecertificeerde onderneming. Wij zijn erg blij met het label. Het KWH vraagt voor verschillende diensten de mening van klant zoals algemeen contact, woning zoeken, nieuwe woning betrekken, reparaties en groot onderhoud in de woning. Hierdoor geven de resultaten een goed beeld van de beleving van de huurder als het gaat om de kwaliteit van dienstverlening. We zijn trots op dit resultaat en bedanken de huurders voor hun medewerking aan deze meting.

Onze cijfers van het KWH over 2024
KWH meet op de volgende onderdelen:
Nieuwe huurders: 7,9
Vertrokken huurders: 8,3
Onderhoud: 7,6
Algemene waardering: 7,7
Reparaties: 8,2
Mocht het KWH of DESAN u bellen dan geven zij altijd duidelijk aan wie ze zijn en waarvoor ze bellen. Ze bellen altijd overdag of aan het begin van de avond. Het is aan u of u al dan niet wilt meewerken aan een onderzoek. Voor een representatief resultaat hopen wij natuurlijk van wel.
Huurders benaderen
Het KWH-Huurlabel onderzoekt alle zaken waarmee u te maken kunt krijgen. Huurders telefonisch benaderen gebeurt steeds minder. Dit gaat steeds meer digitaal. Het KWH mailt vragenlijsten naar u om uw mening te vragen over bepaalde diensten. Het KWH doet één keer per kwartaal onderzoek en besteedt dit uit aan DESAN. Als ze contact opnemen gaat het bijvoorbeeld over huurders die net de woning hebben betrokken of een reparatie lieten uitvoeren.
Doen we het goed?
Betekent dit dat we niets meer hoeven te doen? Nee. KWH onderzoekt dus regelmatig of onze klanten tevreden zijn. En dus of wij het keurmerk mogen behouden. Op deze manier weten wij steeds wat we goed doen en wat er beter kan in onze dienstverlening aan u. Werken met het KWH-Huurlabel wil niet zeggen dat alles perfect verloopt. Misschien bent u ergens ontevreden over? Laat het ons weten. Zo kunnen wij onze dienstverlening verder blijven verbeteren.

