We gaan het contact bij verhuur van een woning aan een nieuwe huurder verbeteren om er zo aan bij te dragen dat de verhuur en oplevering nog beter verloopt. Deze doelstelling delen we op in drie verschillende contactmomenten: de toewijzing, de sleuteloverdracht en de nazorg. Die nazorg noemen we ‘thuisgesprekken’. Dit zijn gesprekken bij huurders thuis, een aantal weken na de sleuteloverdracht.
Pilot
Dit jaar zijn we gestart met de pilot ‘thuisgesprekken’. Deze pilot duurde ongeveer zes maanden waarbij we zogenaamde ‘thuisgesprekken’ inplanden. Vanaf het moment dat een nieuwe huurder zijn of haar sleutel ontving, werd er na ongeveer zes weken een afspraak gemaakt waarbij de wijkbeheerder langs kwam voor een informeel gesprek. De wijkbeheerder stelde een aantal vragen om te toetsen of er nog zaken waren die aandacht nodig hadden. Deze vragen gingen over technische zaken, leefbaarheid en dienstverlening.
Prettig
De pilot liep tot en met eind augustus. Conclusie is dat het een mooie en leuke manier is om kennis te maken met nieuwe huurders. Ook voor huurders is het prettig, omdat zij ons al in een vroeg stadium beter leren kennen en kunnen aangegeven hoe het wonen in de nieuwe huurwoning bevalt. Dit vergemakkelijkt het verdere contact met elkaar. We gaan dan ook kijken hoe we aan de thuisgesprekken een vervolg kunnen geven.