Glasdraad Zeeuws-Vlaanderen is gestart met de aanleg van glasvezel in Zeeuws-Vlaanderen. Woongoed Zeeuws-Vlaanderen gaf vorig jaar de opdracht aan Glasdraad om een deel van haar woningen te voorzien van een glasvezel aansluiting. Als bewoner hoeft u niet te betalen voor deze aansluiting.
Woningschouw
Glasdraad is inmiddels gestart in Hoek en is momenteel aan het 'schouwen'. Dit betekent dat zij bij u langskomen om te kijken hoe ze de woning moeten aansluiten en waar het kleine kastje van de glasvezel in uw woning komt. In principe hebben we afgesproken dat deze in de meterkast komt tenzij dit technisch niet mogelijk is. Wij rekenen op uw medewerking tijdens de schouw.
Planning
Na Hoek starten ze de komende weken in Philippine, Biervliet, Hoofdplaat en IJzendijke. Daarna volgt weer nieuwe informatie. U kunt ook altijd contact opnemen met Glasdraad via telefoonnummer 0115-510000. Zie het onderstaande schema voor de globale planning.
Hoek | 2e kwartaal 2023 |
Philippine | 2e kwartaal 2023 |
Biervliet | 2e kwartaal 2023 |
Hoofdplaat | 2e kwartaal 2023 |
IJzendijke | 2e kwartaal 2023 |
Oostburg | 2e kwartaal 2023 |
Schoondijke | 2e kwartaal 2023 |
Groede | 2e kwartaal 2023 |
Oostburg | 3e kwartaal 2023 |
Cadzand | 3e kwartaal 2023 |
Aardenburg | 3e kwartaal 2023 |
Zaamslag | 3e kwartaal 2023 |
Axel | 3e kwartaal 2023 |
Let op! De planning is onder voorbehoud. Twijfelt u aan de persoon die bij u aan de deur staat, dan mag u dit altijd even controleren via onderstaande gegevens.
Wees alert!
Euronet, de aannemer van Glasdraad, komt voor de werkzaamheden bij u thuis om de situatie te bekijken. Deze medewerkers zijn te herkennen aan een oranje hesje of jas met daarop Euronet/Glasdraad. Ook hebben zij een identificatie pasje rond hun nek hangen met daarop de naam van Euronet, de naam van de medewerker en een pasfoto. Als de persoon die aanbelt zich niet kan legitimeren zoals hierboven staat beschreven, dan is het geen medewerker van Glasdraad/Euronet. Vertrouwt u het niet, vraag dan naar het eigen identiteitsbewijs zodat u de naam en de foto kunt vergelijken.
Bekijken woning
De medewerker bespreekt met u waar in de woning de glasvezel het beste afgemonteerd kan worden. Meestal is dit in de meterkast. Verder in de woning komen is daarom niet noodzakelijk. Uiteraard kan op uw verzoek de glasvezel ook elders gemonteerd worden. De medewerker maakt een foto van de voorzijde van de woning en ook van de meterkast of de locatie waar de glasvezel afgemonteerd gaat worden. Zo is bij de aanleg duidelijk waar de glasvezel binnen moet komen in de woning. De medewerker zal u vragen om uw e-mailadres. Zo kunnen zij het zogenaamde schouwrapport direct naar u mailen. Daarnaast kunnen zij contact met u opnemen voor de aanleg van de glasvezel in uw woning. Let op! Overige persoonlijke gegevens hoeft u niet te geven en deze medewerkers sluiten geen abonnementen af!
Niet thuis?
Bent u niet thuis? Dit is geen probleem. Is de medewerker bij u aan de deur geweest, dan vindt u een briefje in uw brievenbus met daarop de vraag een nieuwe afspraak te maken. U kunt dan zelf bepalen wanneer zij terugkomen.
Vragen
Heeft u nog vragen? Dan kunt u per e-mail contact opnemen met contact@voorinfra.nl of u kunt bellen naar 085-08 06 306.